התנסות מעשית


דף הבית >> יחידות אקדמיות >> תואר ראשון >> התנסות מעשית

מהי הכשרה טובה להוראה?איך מכשירים מורה מקצוען? על שאלות אלו קיימות מספר רב של  תשובות מתוך מחקרים  רבים שנערכו בעולם ולא קיימת תשובה אחידה.אבל באופן גורף כל המחקרים קובעים !!! ההתנסות המעשית היא הגורם החשוב ביותר אשר משפיע על  הכשרה טובה יותר  להוראה !!!

מכללת תלפיות  היא בין המכללות המובילות  בישראל  במקצוענות של ההתנסות המעשית..מזה שנים  מספר מקיימת מכללת תלפיות המכללה האקדמית להכשרת מורות ,קשרי שותפות עם  השדה, עם   אנשי השטח במערכת החינוך: החל במנהלי מחלקות חינוך, מפקחים,מנהלים וצוות המורים והגננות בפועל. שותפות זו מהווה את לב ליבה של ההתנסות במכללה והיא תורמת למקצוענות הרבה בהכשרה להוראה.

דגם השותפות החדשני  שהמכללה מקיימת מטרתו ,לקדם את כל השותפים ובראש ובראשונה את תלמידי מערכת החינוך .דגם זה נחשב דגם מוביל בהכשרה בארץ ובעולם, ומכונה  (professional development school) PDS. דגם זה נמצא במחקרים כדגם המכשיר טוב יותר לעבודת ההוראה בפועל.במסגרת הדגם קיימת  מעורבות רבה של סגל המכללה והסטודנטים בבית הספר.  ה PDS מהווה  במהותו מסגרת המכניסה את הסטודנטים ואת צוות המכללה לקהילה הבית ספרית ומזמינה אותם להיות שותפים במסגרות שונות של העשייה הקיימת וליזום מסגרות נוספות.כך המכללה נתרמת מהעשייה בבית הספר ובית הספר נתרם בעשייה חדשנית ומגוונת.

ההתנסות  המעשית מתקיימת  בהנחיית מדריכים פדגוגיים מנוסים ומתקיימת בקבוצות קטנות כדי לתת מענה טוב יותר לצרכיה של כל סטודנטית.למכללה מגוון גדול  של אתרי התנסות  הנבחרים בקפידה רבה לאחר התאמתם להכשרה החדשנית שבמכללה.

שני דגמי התנסות קיימים במכללה הדגם השיתופי והדגם המסורתי.במסגרת הדגם השיתופי הסטודנטית  נמצאת כחלק מקבוצת למידה במוסדות החינוך בהם היא מתאמנת. הסטודנטית מתנסה במגוון רחב של פעילויות מיוחדות מעבר למתן שיעורים .פעילויות אלו מכשירות אותה טוב יותר למגוון תפקידי ההוראה.הדגם השיתופי מופעל בכל מסלולי ההכשרה במכללה . הדגם המסורתי מופעל במקומות בהם לא מתאפשר דגם השותפות.גם במסגרת דגם זה ניתן מענה להכשרה מקצועית מיטבית.

 

כולנו לומדים יחד....

כל הזכויות שמורות על התמונות והתוכן באתר זה. אין לעשות שימוש בתוכן ו/או בתמונות ללא אישור מפורש בכתב מבעלי האתר

בניית אתרים