Pedagogical Innovations and Research in EFL Teaching
The course will empower teachers to enhance professional learning communities (PLCs). Teachers will share and critically examine their practices in an ongoing, reflective, collaborative and growth-promoting process to mutually enhance teacher and student learning and will lead an educational initiative.
The program focuses on the processes of learning and teaching strategies for developing skills that will allow EFL students to become independent learners.
מורה יוזם בתחום התקשורת וניו מדיה
במסגרת הקורס ילמדו כלים וידע שיאפשרו זיהוי כלי תקשורת ותכנים רלוונטים והבדלים בין כלי התקשורת השונים בעידן החדש (עיתונות מודפסת, עיתונות רשת, רדיו, טלויזיה, רשת האינטרנט והרשתות החברתיות). נדבר על משמעות הכפר הגלובלי שהנגיש את טכנולוגיית האינטרנט ואמצעי התקשורת עבורנו ועל משמעות הצורך במיתוג עצמי של עבודתנו כאנשי חינוך.
בשבילי הזיכרון – מורה יוזם הוראת שואה – בשיתוף יד ושם
גישות וכלים להובלת פרויקט חינוכי בנושא השואה. בקורס 'בשבילי הזיכרון' נדון באתגרים החינוכיים והדילמות המרכזיות בהוראת השואה תוך בחינת הדרכים לפיתוח יוזמות חינוכיות בנושאים שכלל בית הספר נדרש להם. ההשתלמות תאפשר למורה לבנות כלים חינוכיים מותאמים לרמות שונות ולצרכיו הייחודיים של בית הספר שלו.
מורה יוזם בשילוב כלים עסקיים
בעידן בו השינויים מהירים, בעידן בו מופיעים תדירות משתנים חדשנים וכן הממשקים רבים, כדאי לך להיות מוכן ומותאם לסביבה החדשנית המשתנה. לשם כך, פיתחנו במסגרת הקורס: "מורה יוזם" לדרגה 7 שילוב ייחודי בין תחום החינוך ובין התחום העסקי.
תכנית לימודים בתחום ההכלה
עד ההכלה שם דגש על התפיסה שבית הספר הוא קהילה שמטרתה לאפשר לתלמיד למצות את האפשרויות הגלומות בו תוך סיוע, עידוד ומתן מענה ותמיכה הן לתלמידים והן לסגל בית הספר.
גננת יוזמת את עבודתה – הכלה וכישורי חיים
המסגרת החינוכית בגיל הרך מזמנת לגננת המנהלת אותה ליצור אקלים חינוכי מיטבי המאפשר לכל ילד להתפתח, למצות ולממש את הפוטנציאל שלו, לפעול באופן אוטונומי ולהיות שייך מאידך מהווה מסגרת זו, בהיותה המסגרת הראשונה בחייו של הילד, מודל שאיכותו תשפיע על תפיסת הילד את המסגרת החינוכיות לאורך כל שנות החינוך הפורמלי.
מורה יוזם/חוקר את עבודתו במרחב המתמטי
מסגרת הלימודים לדרגת קידום 8 – 7 כוללת לימודים עיוניים מתמטיים ודידקטיים ומעשיים בהיקף של 150 שעות במשך שנתיים (75 שעות בכל שנה) הלימודים העיוניים המתמטיים והדידקטיים יעסקו בשני תחומים: העמקה והעשרה מתמטית בנושאים שיהוו בסיס מתמטי ליוזמות ולחקירה וידע בהובלת יוזמה או חקירה מתמטית חינוכית. השנה הראשונה תוקדש לתכנון היוזמה או המחקר, והשנה השנייה להפעלה ולרפלקציה.
מורה חונך בכיר – דרגה 9
התמחות לקידום לדרגה 9 נועדה לפתח מיומנויות הנחיה שבאמצעותן יוכשרו הלומדים לחונכות בכירה. החונכות מבוססת בעיקרה על ההנחה שתהליך הלמידה מקורו בידע התנסותי – רפלקטיבי. האישיות היא בבחינת "כלי" ועל כן יש חשיבות ללמוד על חוזקות וחולשות בכישורים האישיים והמקצועיים שטמונים באדם )אצל החונך ואצל הנחנך) .מהלומד המפתח את הכישורים האישיים המקצועיים נדרשת חשיבה רפלקטיבית מחודשת כל העת, ברמה התוך אישית והבין אישית. תהליך למידה זה נעשה באמצעות שיח, דיאלוג וחשיבה על התהליכים הללו.
ויסות רגשות בקרב ילדים באמצעות כלים התנהגותיים קוגנטיביים
תפקידו של המורה בכיתה הינו תפקיד רחב וגדול ואינו מצומצם לכלל העברת ידע. עליו לחנך, להוות דוגמא, לעזור לתלמידים שבכיתתו להצליח למצות את הפוטנציאל הגלום בהם, לעודד סקרנות, עניין, לעזור בפיתוח יחסים חברתיים ועוד. אחד התפקידים המרכזיים שניצבים לפתחו של המורה הוא ההתמודדות עם קשיים רגשיים והתנהגותיים של ילדים.
מעגלי ההתפתחות המקצועית של הגננת – לגננות בשנת עבודתן הראשונה
הצלחתה של הגננת בשנת עבודתה הראשונה, לאחר שנת הסטאז', היא שנה קריטית לעיצוב עולמה האישי והמקצועי. בשנה זו נדרשת הגננת להתמודד עם מגוון של קשיים הנובעים מציפיות גבוהות של שותפי התפקיד שלה ומהצורך לגבש זהות מקצועית מבוססת.
הסדנה הניתנת לגננות מיועדת להעצים את הגננת ולהצמיח אותה במישור המקצועי, האקדמי והאישי. נושאי הסדנה יעובדו באמצעות ניתוח אירועים. ניתוח אירועים, בראי התיאוריה והשדה, נחשב ככלי משמעותי לפיתוח יכולת חשיבה רפלקטיבית ביחס לעשייה החינוכית, כבסיס לפיתוח אני מאמין מקצועי, לבחינת עקרונות ודרכי עבודה, ולהתמודדות מיטבית עם דילמות בשדה החינוך
-
וואטסאפ
0549656631 -
טלפון
1-800-071-500 -
אימייל
talpiot@talpiot.ac.il -
שעות פעילות
ימים א'-ה' 16:00-8:00 -
כתובתנו
רח' יטבתה 7, חולון