מה אנחנו באמת יודעים על מצב מערכת החינוך בארץ, האם הטלפונים הסלולריים יצאו מהכיתות? מה יהיו המקצועות של דור העתיד? נושאים אלו ועוד רבים עלו בוועידת החינוך של ערי ישראל בחולון. בוועידה זו, לקראת פתיחת שנת הלימודים לקחו חלק נציגי מכללת תלפיות, ראש המכללה בנימין בהגון, ראש המחלקה ללימודי המשך ד"ר בלהה בשן, שר הכלכלה אלי כהן, שר החינוך לשעבר שי פירון ועוד אנשי חינוך רבים.

הוועידה עוסקת במצבה של מערכת החינוך בחולון בפרט ובישראל בכלל, לאן מועדות פניו של החינוך, התמודדות המערכת עם בעיית המכשירים הסלולריים בבתי הספר, עולם הרשתות החברתיות ועל התקדמות עולם החינוך עם המאה ה-21. בוועידה שהתקיימה לקראת פתיחת שנת הלימודים לקחו חלק מובילי החינוך בחולון, בין הדוברים ניתן היה לראות את ראש מכללת תלפיות בנימין בהגון ואת ראש המחלקה ללימודי המשך ד"ר בלהה בשן.

ראש מכללת תלפיות בנימין בהגון אשר הוזמן לראיון  אחד על אחד עם העיתונאית מירב בטיטו עסק בנושא- בין תנ"ך לסייבר, מה נלמד בעתיד. "העבודה המעשית של הסטודנט בעידן החדש כוללת מצגות, טאבלטים וכלים של העידן החדש ואנו מכשירים את הסטודנטים לחנך ולהוביל את דור העתיד לחדשנות". אמר בהגון.

"אמנם, אנחנו מדברים כאן על התקדמות למאה ה-21 וחדשנות ואנחנו מבינים שחייבים להתקדם עם העידן החדש למקצועות העתיד אבל אסור לנו להזניח את התנ"ך וההיסטוריה כי זו התשתית הערכית של כל ילד במדינת ישראל" סיפר ראש מכללת תלפיות כשנשאל על ההתקדמות הטכנולוגית, ואיך שומרים על ההיסטוריה של עם ישראל.

"כמכללה מובילה לחינוך, חשוב לי לראיין כל סטודנט וסטודנטית באופן אישי, ולוודא שהם רואים במקצוע ההוראה שליחות ואידאולוגיה ולא רק מקצוע, לכן אני מחפש את מידת הסבלנות והסובלנות, באלו שמבקשים להפוך למורים ולחנך את דור העתיד".

בהמשך הוועידה עלתה לפאנל ד"ר בלהה בשן ראש המחלקה ללימודי המשך לדון בסוגיית הטלפון הסלולרי בכיתות, יחד עם פרופ' גילה קורץ מהמכון הטכנולוגי בחולון, אחראי על בתי הספר היסודיים מטעם הנהגת ההורים בחולון ונציגת תנועת "תנו לגדול בשקט".

ד"ר בשן אמרה בפאנל: "כל בית ספר צריך לקבוע מדיניות של שימוש בסלולארים ולאכוף את המדיניות ".