מכללת תלפיות לחינוך בחולון ניצלו את תקופת הקורונה לשדרוג הקמפוס ומתקני הלימוד ולחידוד מערכות ההוראה מרחוק. במכללה הוותיקה (למעלה מ-80 שנות הכשרה והדרכה של סטודנטים וסטודנטיות במגוון מקצועות החינוך) מציעים מנעד רחב של לימודי חינוך החל מתואר ראשון ושני, דרך הסבת אקדמאים לחינוך ועד מסלולי לימודי המשך והשתלמויות.

בימים אלו נמצאת ההרשמה ללימודים בעיצומה ובמכללה תלפיות בחולון מסכמים שנה מאתגרת ומתכננים את השנה הבאה. המכללה שחרטה על דגלה להיות בית לדור הבא של המורים בישראל כוללת מרצים עם תשוקה לחינוך, סגל מנהלי עם תודעת שירות גבוהה, יחס אישי לצד מצוינות אקדמית כל זאת לצד מתקנים פיזיים מתקדמים, מערכים טכנולוגים והקמפוס מתחדש.

יתרון נוסף ומשמעותי של המכללה היא דרכי ההגעה הנוחה למכללה בשל מיקומה של בלב הפועם של גוש-דן, במרחק הליכה מתחנת הרכבת יוספטל ובסמיכות לצירי התחבורה המרכזיים של נתיבי איילון ורכבת ישראל הופכים את תקופת הלימודים במכללה לקלה יותר ואטרקטיבית הן לסטודנטים מהאזור הקרוב והן לכאלו המגיעים מרחוק ויכולים להתנייד באופן ישיר וזמין ברכבם הפרטי או בתחבורה הציבורית.

איך יוצרים את דור המחנכים הבא?

בנימין בהגון ראש מכללת תלפיות לחינוך מספר כיצד מכשירים את מורי העתיד "אנו מכשירים את הסטודנטים לחנך ולהוביל את דור העתיד לחדשנות', אנו מחפשים סטודנטיות הרואות במקצוע ההוראה שליחות ואידאולוגיה ולא רק מקצוע".

בהגון מוסיף: “העבודה המעשית של הסטודנט בעידן החדש כוללת מצגות, טאבלטים הניתנים שי לכל סטודנט וכלים של העידן החדש ואנו מכשירים את הסטודנטים לחנך ולהוביל את דור העתיד לחדשנות”.

הסגל מחלק תעודות בטקס תואר שני
הסגל מחלק תעודות בטקס תואר שני

מה ההבדל בין הכשרת מחנכים ומחנכות בעידן הטכנולוגי להכשרה בעבר?

"הרוחות החדשות הנושבות בשדה החינוך משפיעות הן על התלמידים והן על המחנכים. החזקה ביותר שבהן היא הוראה באמצעות מחשב ומסכים עד כי לעיתים שוכחים את המורה הממשיך להתקיים. כדי שרוחות אלו לא ישפיעו על החינוך עלינו להיות בעלי שורשים חזקים כמו אלו שבמכללת "תלפיות" בעלת וותק של 80 שנה בהכשרת מורות ומחנכות בהוראה משולבת של הוראה קונבנציונאלית והוראה מתוקשבת מבלי לשכוח את החינוך הערכי לאהבת האדם, התורה והארץ".

עוד הוסיף בהגון: "עולם הידע מצוי אצל הילד בין אצבעותיו באמצעות הטלפון החכם והמחשב ולא רק באמצעות הספרים הקיימים בספריה ואינם זמינים תמיד לידו. אמצעי ההמחשה נשלטים ע"י התלמיד באמצעות המחשב והמסך שעל ידו. הקשר החברתי מתקיים לא רק פנים אל פנים אלא באמצעות רשתות חברתיות. בעידן כזה תפקידו של המורה הופך להיות כמנחה ומתווך וממשיך להיות המקור הערכי להתנהגות התלמיד".

בהגון המקפיד לראיין באופן אישי כל סטודנטית מספר כי בעיניו תחום החינוך אינו רק מקצוע:" חשוב לי לוודא שהן רואות במקצוע ההוראה שליחות ואידאולוגיה ולא רק מקצוע, לכן אני מחפש את מידת הסבלנות והסובלנות, באלו שמבקשים להפוך למורים ולחנך את דור העתיד”.

האם גם בעידן שלנו מקצועות החינוך עדיין רלוונטיים?

"יותר מתמיד" טוען בהגון ומסביר: "להיות מורה, איש חינוך, בדור שלנו זה להיות מנצח על תזמורת חינוכית, כזו שעושה דברים אחרת. להתחדש ולערער על הדרכים המקובלות ולהמציא מחדש את כללי המשחק. בתלפיות סגל ההוראה האקדמי והסטודנטיות מפתחים ומיישמים מודלים חינוכיים חדשניים, ומוכשרים על מנת להנחיל זאת גם לדור העתיד".