חודש עבר מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל. מערכת הלימוד האקדמית דחתה את פתיחת שנת הלימודים עקב המצב ומתוך התחשבות באירועים הביטחוניים ובהשלכותיהם הרחבות. במכללת תלפיות מאמינים כי מערכת חינוך מתפקדת היא חלק בלתי נפרד מחוסנו של העם, ונכון להתאמץ ולהפעילה כסדרה גם בעיתות משבר ומלחמה מתוך שליחות וחיזוק העורף. הנהלת המכללה האקדמית לחינוך תלפיות בחולון החליטה כי לאור דחיית פתיחת השנה, יבוצעו מגוון פעילויות לשמירה על הקשר הישיר עם הסטודנטים בתקווה שיעניקו להם כלים חינוכיים ונפשיים להתמודדות עם המצב במישור המקצועי, המשפחתי והאישי.

מאז תחילת המלחמה, דקן הסטודנטים, ד"ר מיכל פלדמן עמלה על תיאום המפגשים אותם מעבירים המרצים של המכללה. חלק מהמפגשים דנו בחוסנו של העורף, כיצד להקל על ילדים בהתמודדות על ידי הקראת סיפורים, כיצד לשוחח עם ילדים על אירועים קשים בעקבות המלחמה, שיחות על אמונה בשעת מלחמה ומשבר וגם הנגשה של דרכי הוראה ולמידה לסטודנטיות שכבר מלמדות בסטאז'.

עבור הסגל האקדמי גובשה ע"י הרב ד"ר משה רחימי, הדקן האקדמי מערכת תמיכה רחבה בה התקיימו מפגשי זום שהעניקו כלים להתמודדות עם לימודי הזום, הכלה של משתתפי הזום למרות המרחק הפיזי ועוד.

מנהלי ועובדי המינהלה עובדי המכללה התכנסו גם הם בקמפוס ובזום לשיחות שיתוף ותמיכה לאור המצב. המכללה השתדלה לרומם את רוח העובדים במגוון דרכים ובעיקר להביע תודה והערכה על פועלם המסור לאורך השנה כולה ובעיקר בימים אלה. לקראת השבת, קיבלו משפחות המגויסים משלוח מתוק ומפנק הביתה ולצדו תפילה לשובם של כל החיילים לבתיהם – שלמים ובריאים בגופם וברוחם