אנגלית היא לא רק שפה, ומורי אנגלית הם לא רק מורים. בעולם הגלובלי והמתפתח של ימינו אנגלית היא שפה חיונית וחשובה ביותר אשר על כל ילד לרכוש. לכן משרד החינוך מחפש מורים חדשים ומקצועיים שיספקו לתלמידי בתי הספר ברחבי הארץ את הידע החשוב בשפה האנגלית.

בשנים האחרונות קיים צורך גובר במורים לאנגלית במשרד החינוך. בעבר היה צורך בתעודת הוראה באנגלית בלבד בכדי להיות מורה לאנגלית ואילו היום לאחר רפורמת "אופק חדש" יש צורך בתואר אקדמי ובתעודת הסמכה. מטרת הרפורמה היא לשלב מורים איכותיים בחינוך. לכן, תכניות לימודי התואר הראשון השני ותכנית ההסבה למורי אנגלית לדוברי אנגלית במכללת תלפיות עונה על הצרכים של משרד החינוך ומבטיחה השתלבות כמורים לאנגלית.

כאשר בדקנו אילו תכניות מוצעות בין האוניברסיטאות והמכללות נתקלנו במכללת תלפיות אשר מציעה מגוון רחב של תכניות ומסלולים אשר מותאמים במיוחד לאלו המבקשים להפוך למורים לאנגלית ולהשתלב כמורים במשרד החינוך.

התכנית הראשונה הינה התואר הראשון, התכנית כוללת ארבע שנים ומקנה תואר בוגר בהוראה (B.Ed) ותעודת הוראה. המכללה מציעה שתי תכניות לימודים. התכנית הראשונה היא לבית הספר היסודי, הכשרה למורות לכיתות א'-ו' יחד עם הכשרה להוראת אנגלית. בנוסף מציעה התכנית שילוב עם התמחות בחינוך מיוחד הסטודנטיות בתכנית החינוך המיוחד מקבלות כלים של הוראה מתקנת וחינוך מיוחד בלימודי הוראת האנגלית. תכנית נוספת בתואר הראשון היא תכנית לבית הספר העל- יסודי, עד כיתה י'. הסטודנטיות מקבלות הכשרה להוראה בבתי הספר העל יסודיים תוך הסמכה להוראת אנגלית.

הייחודיות בתכניות התואר הראשון באות לידי ביטוי בעיקר בשנה השלישית ללימודים, שבה עוברות הסטודנטיות הכשרה של תכנית "אקדמיה כיתה"- שילוב של סטודנטיות בתוך כיתה בבית ספר, יומיים בשבוע למשך שנת לימודים שלמה. בבית הספר המורות מתפקדות כמנטוריות עבור הסטודנטיות, כל מנטורית מלווה סטודנטית לאורך כל השנה ועוזרת לה להפיק את המירב מהתכנית. הסטודנטיות לוקחות חלק בתכנון מערכי השיעורים, מלמדות יחד עם המורות ומלמדות גם לבד בקבוצות קטנות.

תכנית נוספת שמציעה המכללה הינה התואר השני (M.Ed) באנגלית כשפה בינלאומית. התכנית נוצרה מתוך הבנה שיש להכין את התלמידים בבתי הספר לעולם גלובלי שמתפתח באופן תמידי שבו התקשורת מתבצעת באנגלית. לכן יש למורים תפקיד משמעותי והם צריכים להרחיב ולהעמיק את הידע והקשר שלהם עם השפה האנגלית כדי שיוכלו לתווך אותו לתלמידים בצורה הנכונה והטובה ביותר.

תכנית חשובה מאוד שנפתחה לאחרונה במכללה היא תכנית הסבת דוברי אנגלית למורי אנגלית. התכנית באה לענות על הצורך הגובר של משרד החינוך במורי אנגלית דוברי השפה. תכנית מותאמת לדוברי אנגלית וגם לכמעט דוברי אנגלית כלומר אנשים שנולדו בארץ עם שליטה מלאה באנגלית ולבעלי תואר ראשון ומעניקה להם תעודת הוראה באנגלית בתוך שנה בלבד. במהלך הלימודים הסטודנטים חווים התנסות מעשית בהוראה בבתי ספר ומקבלים עזרה במציאת עבודה עוד לפני סיום הלימודים. בנוסף על היתרונות האקדמיים, הלומדים נפתחים אל התרבות האנגלית וכך מקבלים רובד נוסף שבו יוכלו להשתמש בתור מורים לאנגלית.