Skip to Content

המסלול לביה"ס העל-יסודי

ראש המסלול: ד"ר מיכל פלדמן

שעות עבודה: ראשון עד חמישי 16:00-8:30
ניתן לקבוע פגישה עם ראש המסלול בתיאום מראש

 

 

המסלול העל יסודי מכשיר את הסטודנטיות לקראת חינוך והוראה בבית הספר העל יסודי,  ומקנה תואר  B.Ed  ותעודת הוראה עד כיתות י'.
אלה השנים שבהן ננערים כוחותיהם של בני הנעורים, ומשימתם של אנשי החינוך היא ללוות את התלמידים במסע של גילוי כוחות, גיבוש זהות וקניית דעת.
בדור מתוקשב ובעידן וירטואלי – האתגר רק גדל; כי אין יקר מהמשאב האנושי, ומהמפגש בין מורה לתלמיד – הלומד להיות אדם.אנו מציעים הכשרה מקצועית מתקדמת בתחומי ההוראה, יחד עם התנסות מעשית בהנחייתן של המדריכות הפדגוגיות, השותפות לצוות מסור ומיומן.
קורסים מגוונים ומקוונים, לימודים עיוניים לצד סדנאות חוויתיות, המעודדות מחשבה יצירתית, וגם דלת פתוחה ואוזן קשבת – את אלה אנו מציעים בחום למי שמוכנה להתאמץ ולהשקיע.אם את בעלת יכולות לימודיות, כישורים בינאישיים וברק בעיניים – בואי!

 

המטרות המרכזיות בהכשרת מורות לביה"ס העל-יסודי

  • המטרה העיקרית של המסלול העל-יסודי היא להכשיר מחנכת בעלת השקפת עולם מבוססת, בעלת ידע אקדמי ורוחב אופקים.  תחומי ההכשרה במסלול זה: תנ"ך, מתמטיקה, אנגלית, לשון עברית וספרות.
  • אנו שואפים לכך שבוגרי המסלול יכירו את מגוון דרכי ההוראה במקצועות הללו, יעקבו אחר המתחדש בתחום וידעו להעריך דרכי הוראה מתאימות.
  • מתוך הערכתנו הרבה לתפקיד המורה, ובידיעה שהמחנך אחראי להתפתחות האישית של התלמיד, אנו מייחדים תשומת לב מיוחדת להקניית מיומנויות בינאישיות בתהליך ההוראה.
  • אנו מכוונים את תלמידינו לקראת שליחות חינוכית בבית הספר, ומעורבות חברתית למען הקהילה בכלל.

 

תכנית הלימודים

לימודי המסלול מבוססים על שילוב שבין התיאוריה למעשה. שילוב זה מוצא את ביטויו בלימודים הפדגוגיים והדיסציפלינאריים, ובקשר ההדוק שביניהם לבין ההכשרה המעשית לכיתות של ביה"ס העל-יסודי.

מסגרת הלימודים כוללת:
•           19/18   שעות שבועיות בלימודי חינוך
•           52/54  שעות שבועיות בלימודי ההתמחויות
•           11        שעות שבועיות בלימודי יסוד
•           15/12   שעות שבועיות בהתנסות בהוראה

למתווה המסלול לשנה"ל תשע"ט לחצי כאן

למתווה המסלול לשנה"ל תש"פ לחצי כאן

לימודי חינוך

לימודי החינוך כוללים את הכרת המאפיינים הקוגניטיביים, האינטלקטואליים והרגשיים של גיל התלמידים בחטיבת הביניים.  כמו  כן נפרשת השונות הרבה של אוכלוסיית התלמידים ההטרוגנית המאפיינת את מערכת החינוך בישראל.
ההתפתחות המקצועית נבנית בקורסים נוספים  המקנים מיומנויות תקשוב ואוריינות אקדמית מחד, יחד עם דרכים לניהול כתה וכלים רב תחומיים לקיום שיח יצירתי ומפרה, מאידך.
בוגרי המסלול עורכים מחקר חינוכי המשלב תיאוריה בנתונים אמפיריים. מכלול התהליך – הלימוד הראשוני ובצידו עבודת המחקר – משלימים אהדדי את תהליך התפתחותו הפדגוגית והמחקרית של הסטודנט.

 

לימודי התמחות

מטרתנו להכשיר מורה בעלת תשתית מדעית ומקצועית טובה באחד או בשניים מהמקצועות: תנ"ך, מתמטיקה, אנגלית, ספרות ולשון עברית.
המקצועות תנ"ך, ספרות ולשון עברית יאורגנו במסגרת התמחויות דו-חוגיות שבכל אחת מהן 26 ש"ש, ואילו במתמטיקה ובאנגלית מוצעת התמחות מורחבת של 54 ש"ש.
הסטודנט ידע להתאים דרכי הוראה ודרכי הערכה מגוונות למקצוע ולאוכלוסיית התלמידים.
הכשרתו תאפשר לו להמשיך ולעסוק במקצועות אותם למד כלומד עצמאי וכחוקר. התמחותו תאפשר לבחון חומרי למידה קיימים, להתאימם לאוכלוסייה הלומדת ולפתח חומרי למידה חדשים באופן עצמאי.

 

לימודי יסוד

מטרת לימודי היסוד היא להעשיר את הסטודנט, להרחיב את אופקיו ולבסס את כישוריו לקראת מילוי תפקידו כמחנך וכמורה באחד מתחומי הדעת.

 

התנסות בהוראה

ההתנסות בהוראה מזמנת לסטודנט כר פעולה נרחב ליישם את העקרונות הדידקטיים, את הידע הדיסציפלינארי ואת התיאוריה בשדה החינוך.  מערכת ההתנסות מתקיימת מדי שבוע באחד ממוסדות החינוך. פרח ההוראה משובץ לקבוצת התנסות בתחום ההתמחות ומונחה על מדריך פדגוגי מקצועי. תרומת האימון להכשרה בהוראה מכרעת, על כן זוכה לתשומת לב קפדנית.
בשנה הרביעית משתלב פרח ההוראה בשדה במסגרת הסטאז', תוך ליווי סדנאי תומך של צוות ממרצי המכללה.

סטודנטיות המתקבלות למכללה על סמך ציוני בגרות ופסיכומטרי מתאימים מוזמנות להשתלב בתוכנית המצויינות רג"ב, ולסיים את לימודיהן בשלוש שנים. זאת בנוסף לפטור מלא מתשלום שכר הלימוד.

 

ההתמחויות במסלול

  









    • וואטסאפ

      0549656631
    • טלפון

      1-800-071-500
    • אימייל

      talpiot@talpiot.ac.il
    • שעות פעילות

      ימים א'-ה' 16:00-8:00
    • כתובתנו

      רח' יטבתה 7, חולון
    whatsapp Back to top